חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוכנית חשמל אדריכלית

תוכנית חשמל אדריכלית היא תוכנית לבניין. שימוש בתוכנית הופך את תהליך הבנייה לקל ויעיל יותר. תוכנית חשמל תכלול מיקום שקעים ואביזרים. הדבר גם יעזור לנו להימנע מבעיות כגון חוטים ומגרעות בנפות. ‏ תוכנית חשמל היא גם הכרחית לצרות תוכניות כוח באתר. הדיאגרמות על התוכנית הן מקור מידע חשוב. חשוב להבין אותם לעומק.

המטרה של תכנית חשמלית היא להסביר בבירור את הרשת בתוך בניין. הוא מראה את החיבור בין מעגלים, שקעים, מתגים, אבזרי תאורה ומכשירים חשמליים אחרים. תוכנית חשמל כוללת סמל לכל אחד מהיסודות האלה. זה שימושי לזיהוי סיכונים חשמליים ובעיות הצרת בעיות כאשר הם מתעוררים. לבסוף, תוכנית חשמל תעזור לקבלנים ומשקיעים לדעת למה לצפות מהתכנון שהושלם.

תוכנית חשמל נקראת גם שרטוט חשמלי או תרשים חיווט. זהו ייצוג חזותי של כל הנקודות החשמליות של הבניין. הוא מראה כיצד פועלים המעגלים, מספר המתגים והשקעים, והיכן יש להציב מכשירי חשמל ואביזרי תאורה. הוא בדרך כלל מצויר בקנה מידה מסוים. לאחר השלמת התוכנית, יש להגיש את תוכנית החשמל למהנדס חשמל לאישור.

תוכנית חשמל אדריכלית, חשובה מאוד לבטיחות של הבניין ויעילותו. שימוש במצגת גרפית של מערכת החיווט חיוני כדי לציית לקודי בנייה. מספר תקנים חלים על עיצוב חיווט ומצגת גרפית. לדוגמה, Y32.9 ANS מגדיר את הסמלים לשימוש בציורי חיווט. לוועדת התעשייה לעיצוב חיווט פנים יש מדריך נרחב המכיל מידע נוסף על תוכניות לשרטוט חיווט.

תרשים רייזר בתוכנית חשמל אדריכלית מראה את חלוקת האנרגיה החשמלית בכל הבניין. זה ידוע גם כ ”דיאגרמת תאורה”. דיאגרמת רייזר מראה היכן השירות החשמלי עובר דרך הבניין. הדיאגרמה החשמלית של הבניין כוללת ארבעה מטרים וארבעה מתגי ניתוק. תרשים זה גם מראה את נתיב השירות החשמלי, אשר יאכיל אבזרי תאורה שונים ושקעים בקומת קרקע.

התוכנית החשמלית האדריכלית צריכה להימשך לסקאלה (רגל אחת, 10 אינץ '). התכנית החשמלית של הבניין צריכה להיות כל סידורי ההחלפה והסמלים הנכונים. בנוסף, הוא צריך לכלול מעגלים עבור שקעי נוחות. זה צריך להיות מצויר על נייר 11 X 17. תוכנית זו צריכה לכלול תרשים של פנים הבית. זה גם צריך להראות את כל האנרגיה הנדרשת בבית.

התקנה חשמלית חייבת לעמוד בקודים מחמירים. בנוסף לכך, ראשי המקלחת יסיימו עם משטח חלק ולא רצוף, ולא יהיו קצרים יותר מ-72 אינץ 'מהביוב. חסימת הקיר אמורה להכיל אבזרים ואביזרים, כמו גם חללי קיר. יש לספק חסימת אש אם חלל הקיר ארוך יותר מגבול גובה התקרה. לבסוף, התקנת התאורה חייבת להיות מתוכננת ומתוקנת היטב.