חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אדריכלות – עיצוב פנים ותכנון אורבני

תפקידו של אדריכל הוא להביא לתכנון או למבנה. תוכניות אדריכליות הן תוכניות. הביצוע של שרטוטים אלה נקרא עיצוב ארכיטקטוני. אדריכלים אחראים לכמה מהבניינים האייקוניים ביותר בעולם. בניינים אלה יכולים להיות ציוני דרך, מתחמי מגורים, בנייני משרדים, מלונות, קניונים, גשרים, מנהרות, שדות תעופה וכנסיות. לכל טכניקה יש חשיבות משלה והארכיטקטים משתמשים בטכניקות שונות בעת תכנון בניינים.

הטכניקה המשמשת בעיצוב הבניינים נקראת שרטוט קווים תוך עיצוב פריסה של מבנה. זה שימושי כשיש הרבה עקומות בתוכנית אדריכלית. תכנון הבניין חייב לקחת את זה בחשבון. מטרת תכנון הבניין היא להפוך אותו ליעיל ככל האפשר מבחינת צריכת האנרגיה. זה מושג על ידי אדריכלים באמצעות שיטת הבידוד לטווח ארוך.

אדריכלים המעצבים מבנים פנימיים משתמשים בבידוד ארוך טווח כאחת השיטות הפופולריות ביותר שלהם. הם משתמשים בו לבניית מסופים, עמודים, קורות, צמידי רצפה וקומות נחיתה של הבניין. בידוד ארוך טווח הוא יעיל יותר משיטות תכנון ארכיטקטוניות אחרות. מכיוון שהם כבר בנו את רוב המבנים, אדריכלים לא צריכים לדאוג לסיים עבודת בנייה בזמן.

לבידוד ארוך טווח יש יתרון חשוב נוסף: הוא גמיש יותר לאסונות טבע. עלותו של בניין הממוקם באזור רגיש לאסונות טבע כמו רעידות אדמה, שיטפונות ומפולות אדמה עלולה להיות גבוהה. זאת משום שיש להרוס את הבניין באופן קבוע. בעלי נכסים מעדיפים לעתים קרובות לשכור אדריכלים שעיצבו נכסי מגורים. הם פחות סבירים מאלה שעובדים בבניית מבנים רגישים לאסונות טבע כדי להרוס את הבניין באופן קבוע.

השיטה לעיצוב הבניינים הבנויים בכמה רמות היא גם אחת השיטות הפופולריות ביותר בשימוש על ידי אדריכלים. זה בגלל שרוב האנשים מעדיפים לקנות דירות או בתים שנבנים בכמה רמות. זה בגלל שזה הופך את המאפיינים ליותר מושכים לעין. למעשה, אדריכלים רבים לוקחים זאת הלאה על ידי תכנון בניינים שנבנים על גבי בניינים שכבר קיימים.

בעוד שרוב האדריכלים מתכננים בנייני מגורים ומסחר בעיר, חלקם מיומנים בתכנון משרדים מחוץ לעיר. ישנן סיבות רבות לכך שאנשים בוחרים לרכוש בנייני משרדים מחוץ לעיר. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שהם ממוקמים בסביבה שבה יש פחות זיהום אוויר. עם זאת, הסיבה האחרת מדוע אנשים בוחרים לקנות בנייני משרדים הנמצאים מחוץ לעיר היא מכיוון שהארכיטקטורה של בניינים אלה נוטה להיות הרבה יותר מתקדמת מאשר אלה שנבנים בתוך העיר.

לפעמים, השיטות בהן משתמשים האדריכלים דומות מאוד לעיצוב פנים. תכנון אורבני הוא תחום נוסף שבו נדרשים מיומנויות אדריכלים. תכנון עירוני הוא תהליך יצירת ערים מתפקדות. הצעד הראשון של תכנון עירוני הוא ליצור מערך של מטרות לפיתוח העיר. הצעדים האחרים כוללים זיהוי המתקנים הנדרשים על ידי התושבים, יצירת ירקות בתוך העיר והבטחת גישה למתקני בילוי.

השיטות לעיצוב פנים ותכנון עירוני דומות. שני התחומים האלה משתמשים בעקרונות הארכיטקטורה. עם זאת, מעצבי פנים אחראים ליצירת המרחב בתוך הבית בעוד המתכננים העירוניים אחראים לוודא שהעיצוב עומד בכל הדרישות הבסיסיות של העיר. הבית נבנה על ידי אדריכלים, בעוד שמעצב הפנים מעורב יותר בשלב העיצוב.

פרטים נוספים:אדריכלים MALCA