חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אדריכלות – עיצוב הבית

אמנות וארכיטקטורה נחשבים לעתים קרובות כאחד. הם לא כאלה. אע"פ שיש ביניהם קווי דמיון מסוימים, קיימים הבדלים רבים בין שני התחומים. הבנת ההבדלים תאפשר לך לקבל החלטה מושכלת כאשר תבחר בין אמנות לארכיטקטורה.

ארכיטקטורה מבוססת על תבניות מתמטיות כמו אופטימיזציה ומשוואות מתמטיות כדי לקבוע כיצד בניין משתלב בסביבתו. מצד שני, עיצוב אדריכלי מסתמך על תקשורת חזותית והיכולת להשתמש בדמיון כדי ליצור חוויה ויזואלית ייחודית. שני הדיסציפלינות מנסים להגדיר את החלל הסובייקטיבי שבניין מתוכנן להשתלב בו. אולם, בעוד הארכיטקטורה מנסה לחזות את העתיד, האמנות מסתמכת על ההווה. על ידי שילוב שני הדיסציפלינות, תכנון אדריכלי מנסה להגדיר ולבטא את הערכים האסתטיים והתכונות המבניות של הבניין, דרך היצירה והחוויה החזותית.

אדריכלות מודאגת מאיך בניין מופיע מבחוץ. העיצוב מודאג יותר מהיחסים בין אלמנטים של העיצוב. עיצוב אדריכלי עוסק בדרך כלל יותר בצורה ובתפקוד מאשר בפונקציונליות. התמקדות זו הובילה להתפתחותם של עקרונות עיצוב ודיסציפלינות רבים ושונים. אלה כוללים אך אינם מוגבלים לאינטראקציה, חזרה, ניגוד, הרמוניה, קרבה, הרכב, חזרה וחוסר ודאות.

שני הדיסציפלינות האלה משולבים כדי לתת לכם הבנה כיצד אדריכלים מתכננים בניינים. זה מאפשר לארכיטקטים לעצב ללקוחות שלהם ולא לעצמם. סטודנטים העוסקים באמנות ובארכיטקטורה לומדים על סוגי האדריכלות השונים, לרבות פרטי, ציבורי, מוסדי ופרטי. הסטודנטים לומדים על ההיסטוריה והמשמעות של האדריכלות ועל היישום המעשי של המשמעת. הם לומדים לצייר תוכניות, ליצור תקציב עלות, חומרי מחקר, וליצור מודל ארכיטקטוני מפורט.

בעשורים האחרונים, זה נעשה יותר ברור שהסביבה הבנויה היא חלק בלתי נפרד מהתרבות שלנו, כמו גם מהחברה שלנו. אדריכלים רבים מעורבים כיום בתכנון ועיצוב הערים והעיירות שלנו. ככל שנזדקן, חוש הראייה שלנו יהיה פחות תלוי ונפתח תפיסה חושית מתוחכמת יותר.

הסביבה הבנויה שלנו תמשיך להתפתח עם הזמן. ככל שהחברה שלנו גדלה ומתוחכמת יותר, תפקידי האדריכלים ימשיכו להתרחב. האדריכלים יהיו מעורבים יותר ויותר בפרויקטים המערבים את הציבור, כגון תכנון ועיצוב בתי ספר חדשים, בתי חולים, מבנים מסחריים ומתקנים אחרים. לסטודנטים הרודפים אחר תוארי אדריכלות תהיה גם ההזדמנות ללמוד את הדרכים בהן האדריכלות שלהם משפיעה על תרבותנו באמצעות בניית אמנות וצורות ספרות אחרות. סטודנטים יוכלו להשתמש בכישורים שהם לומדים בעסקים, באקדמיה ובארגונים ללא כוונת רווח. תארי אמנות ואדריכלות יכולים גם להכין סטודנטים לעבודה כאדריכלים, מתכננים או אנשי מקצוע אחרים הזקוקים לידע מתקדם בבנייה ועיצוב.

פרטים נוספים: אדריכלות – טל גורן